zondag 5 mei 2024 om 19.00 uur

Tekst(en): Jozua 24: 1-18 & Johannes 8: 30-36
Ouderling(en): Leo Hanemaaijer
Organist: Henri Sneller

Collecte: 1. Kerk in Actie: Oekraïne, steun voor inwoners en ontheemden, 2. kerkrentmeesters
Locatie: Vredekerk

Wilt u meeluisteren? Klik op het oortje voor de Vredekerk:

Orde van dienst:
Zegen
Lied 708: 1 + 6

Toelichting collecte
Vandaag vieren wij bevrijdingsdag. Niet iedereen leeft in vrijheid. We leven mee met de mensen die lijden onder de gevolgen van oorlog en collecteren daarom vandaag voor Oekraïne. Verwoeste huizen, een ontwrichte infrastructuur en nauwelijks warmte en elektriciteit. De gevolgen van de oorlog in Oekraïne gooien het leven en de toekomst van veel inwoners volledig overhoop. Kerk in Actie werkt samen met kerken en hulporganisaties in Oekraïne die ontheemden en slachtoffers van de oorlog blijven helpen. Regionale hulpcentra geven kwetsbare kinderen - zoals in de frontlinie van Kharkiv - een veilige plek, delen voedsel en medicijnen uit aan iedereen die het nodig heeft en bieden hulp bij traumaverwerking. De diaconie beveelt de collect van harte bij u aan.