zondag 10 maart 2024 om 11.00 uur

Ouderling(en): Erik Elgersma

Beamer: Wim de Vos
Streaming: Ed Lijster
Collecte: 1. Kerk in Actie: Indonesië, sterke vrouwen in de kerk, 2. kerkrentmeesters
Locatie: Vredekerk

Wilt u meeluisteren? Klik op het oortje voor de Vredekerk:
Meekijken? Dit kan door te klikken op dit logo:   of via

Wat is jouw talent? Wat is het waar jij goed in bent?
Welkom
Intochtslied – Welkom, welkom
Gebed
Bemoediging en groet

Lied – Van top tot teen
Optreden Eef en Jaylinn (Groep 4 PMS)
Dansje, zingen en turnen op muziek van Never Enough
Filmpje PMS
Lied – In de circustent
Samen je overeenkomstige talent op een ster schrijven en ophangen
1 Samuël 16: 14-23 (BGT) (door Aléna en Lianna uit groep 8 van de PMS)
14De geest van de Heer was weggegaan uit Saul. In plaats daarvan stuurde de Heer een kwade geest naar Saul om hem bang te maken.
15De dienaren van Saul zeiden tegen hem: ‘U hebt last van een kwade geest van God. 16Wilt u dat wij iemand voor u zoeken die harp kan spelen? Dan kan hij muziek maken als u last hebt van de kwade geest. Dan zult u zich beter voelen.’
17En Saul zei: ‘Ja, zoek een man die goed harp kan spelen, en breng hem bij me.’ 18Eén van de dienaren zei: ‘Ik ken iemand die goed harp kan spelen. Het is de zoon van Isaï uit Betlehem. Hij is sterk, en hij is een goede soldaat. Hij is slim en knap om te zien. En de Heer helpt hem.’
19Saul stuurde mannen naar Isaï met de boodschap: ‘Stuur mij je zoon David, die op de schapen en de geiten past.’ 20Toen stuurde Isaï zijn zoon David naar Saul. Isaï gaf David een jonge geit, brood en wijn mee. Hij legde alles op de rug van een ezel.
21David ging voor Saul werken en Saul ging veel van hem houden. Zo veel dat David zijn persoonlijke dienaar werd. 22Saul liet aan Isaï vragen: ‘Mag David altijd voor mij blijven werken? Ik ben erg tevreden over hem.’
23Als Saul last had van de kwade geest, kwam David met zijn harp. Als hij muziek maakte, voelde Saul zich beter. Want dan ging de kwade geest weer weg.

Dansclubje PWA op het nummer Iedereen heeft talent
Filmpje PWA
Matteüs 5: 13-16 (BGT) (door Jenthe Valstar en Nikki Hoogerbrugge PWA)
13Jezus zei tegen zijn leerlingen: ‘Jullie zijn het zout in deze wereld. Zout heeft een sterke smaak. Maar als het zijn smaak verliest, kun je het niet opnieuw zout maken. Dan is het waardeloos en wordt het weggegooid.
14Jullie zijn het licht in deze wereld. Een stad op een berg is voor iedereen zichtbaar. 15Niemand zet een brandende lamp onder een emmer. Je zet een lamp juist hoog. Dan schijnt het licht voor alle mensen in huis. 16Zo moeten ook jullie een licht zijn en schijnen voor alle mensen. Dan zien ze de goede dingen die jullie doen. En dan zullen ze jullie hemelse Vader eren.’

Vertelling door voorganger
Filmpjes KJS
Lied – Iedereen is anders
Slotgebed met groep 5 en 6 van de KJS
Stil gebed en Onzevader
Inzameling van de Gaven
Eerste rondgang:       Kerk in Actie: Indonesië – Sterke vrouwen in de kerk
Tweede rondgang:    Kerk en School-diensten

Dankwoord en daverend applaus!!!

Wegzending en Zegen

We roepen allemaal Amen!

Terwijl we een cakeje ophalen
Iedereen heeft talent

Toelichting collecte
Op 8 maart jl. is het Internationale Vrouwendag. Daarom collecteren we voor dit Kerk in Actie project in Indonesië met vrouwen in de hoofdrol. De lokale kerkgemeenschappen op Papoea spelen een belangrijke rol in de samenleving, vooral in de afgelegen gebieden waar onderwijs en gezondheidszorg slecht functioneren. Veel vrouwen nemen sociale en pastorale taken op zich. Kerk in Actie ondersteunt de kerk op Papoea in het toerusten van vrouwen voor deze taken. Zij kunnen een diaconale of maatschappelijke training volgen, maar ook een alfabetiseringscursus of naailes. Ook licht de kerk vrouwen via een voedingsprogramma voor over gezonde voeding. De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.